Orgelfestival

Orgelfestival i Sønderborg og omegn 31.august. - 15. september 2024.

Som i tidligere år deltager Dybbøl kirke også i 2024 i "Orgelfestival i Sønderborg og omegn", som Dybbøl kirkes organist Frank Laue er tovholder for.
Festivalen arrrangeres i samarbejde mellem en række kirke i Sønderborg Provsti.

Lørdag den 7. september kl. 16 orgelkoncert i Dybbøl kirke  med Krzysztof Ostrowski fra Polen og den 14. september kl. 16.00 med Carmen Breckau/Frank Laue.
Dybbøl kirke deltager med to koncerter i årets festival:

Lørdag den 7. september 2024 kl. 16.00 er der orgelkoncert med organist Krzysztof Ostrowski fra Gdansk. Han vil blandt andet improvisere over melodier, som publikummet kan være med til at vælge. Hvis du har et bestemt ønske, som du harl yst til at høre Krzysztof Ostrowski improvisere over, send venligst titlen fra Salme- eller Højskolesangbogen til organist Frank Laue (organist@dybboelkirke.dk) inden den 4. september, så du kan komme med i udlodningen!

Krzysztof Ostrowski er en efterspurgt international anerkendt koncertorganist, der har spillet koncerter i mange europæiske lande som Schweiz, Tyskland, Luxemburg m.fl.

Ved koncerten den 7. september i Dybbøl kirke vil Krzysztof Ostrowski spille værker af C. Franck, G. Hägg og Ostrowski (improvisitation)

Lørdag den 14. september kl. 16.00 er det Dybbøl kirkes egen organist Frank Laue, der har inviteret sin nye kollega fra Ulkebøl kirke Carmen Dolleris Breckau til en fælles koncert, hvor begge organister vil spille hvert et "Halvleg" af koncerten. Publikummet kan glæde sjig til værker af bl.a. J.S Bach, M. Dupré og J. G. Rheinberger.

Nærmere oplysninger om orgelfestivalens samlede koncertkalender samt alle andre festivalkoncerter kan finde på www.orgelfestivalsonderborg.dk og på Facebook, hvor koncertkalenderen vil blive opdateret løbende. Der er gratis adgang til orgelfestivalens koncerter.

Du kan også tilmelde dig kirkens nyhedsbrev, hvis du vil informeres løbende om kirkens musikalske arrangementer og aktiviteter!

Lørdag 31.8. kl. 16 Orgelkoncert i Christianskirken, Sønderborg
Frantisek Vanicek (orgel), Lada Fedorova (violin)

Søndag 1.9. kl. 16 Orgelkoncert i Havnbjerg kirke :
Bertram Packross spiller R. Bartmuss, J.G. Rheinberger, J. Zwart m.fl.

Onsdag 4.9. kl. 19.30 Orgelkoncert i Christianskirken, Sønderborg
 Ilona Lobmayer, Rut-E. Boyschau (4-hændig orgelkoncert)

Torsdag 5.9. kl. 19.30 Orgelkoncert i Hørup kirke :
Otto Andersen (orgel), Madara Jakobsen (sang), Junior Ferreira (violin)
Musik af Mozart, Rheinberger, Bruch, Brahms

Fredag 6.9. kl. 19.30 Orgelkoncert i Gråsten Slotskirke:
Rut Boyschau (orgel), Peter Deichgräber (tromet) spiller Händel, Stanley, Hans Zimmer, Paul Simon

Lørdag 7.9. kl. 16 Orgelkoncert  i Dybbøl kirke
Krzysztof Ostrowski (Gdansk/Polen) spillerer C, Franck, G. Hägg, Ostrowski

Lørdag  7.9. kl. 19 Orgelkoncert i Rinkenæs korskirke :
Antonia Blaser (orgel), Michael Schwarz (tenor), "Gejstlig musik gennem århundrederne"

Søndag 8.9. kl. 16 Orgelkoncert Augustenborg Slotskirke :
Xaver Schulz, Berlin (orgel)

Søndag 8.9 kl. 19 Orgelkoncert i Ulkebøl kirke:
Carmen Dolleris Breckau (Ulkebøl kirke), Frank Laue (Dybbøl kirke) spiller Bach, Buxtehude, Pärt, Rheinberger, Dupré m.fl.

Tirsdag 10.9. kl. 19.30 Orgelkoncert ved Notmark kirke :
Gwyn Hodgson, Sct. Johannes Aarhus (orgel)

Onsdag 11.9. kl. 19.30 Orgelkoncert i Gråsten Slotskirke:
Ilona Lobmayer, Rut Boyschau (4-hændigt orgelkoncert) spiller Bach, Vivalddi, Saint-Saëns, F. Holst

Lørdag 14.9. kl. 16 Orgelkoncert i Dybbøl kirke
Carmen Breckau (Ulkebøl kirke), Frank Laue (Dybbøl kirke) spiller Bach, Rheinberger, Dupré f.fl.

Søndag 15.9. kl. 16 Orgelkoncert i Sct. Marie Kirke, Sønderborg:
David Bendix Nielsen spiller Muffat, Bach, Pärt

Gratis adgang til alle koncerter!